မဂၤလာပါခင္ဗ်ား..။ ဒီေနရာဟာ လိပ္ေခါင္းေရာဂါ အေၾကာင္း ဗဟုသုတ မွ်ေဝရာ ဘေလာ႔ေလးပါ။ မိမိတုိ႔အေတြ႔အၾကံဳကို လာေရာက္လည္ပတ္သူေတြ ဗဟုသုတရေစဖုိ႔ မွ်ေဝခ်င္တယ္ဆိုရင္ ..... ( koshweleik@gmail.com ) သို႔ စာေရးသားေပးပို႔နုိင္ပါတယ္။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္.။

မိတ္ေဆြ ...

သင္ဟာ .. အထိုင္မ်ားတဲ႔သူ၊ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ထက္ အသားငါးကို အစားမ်ားတဲ႔သူ၊ အစာၾကမ္းထက္ အစာနုကို အစားမ်ားတဲ႔သူ၊ ဝမ္းခ်ဳပ္တတ္သူ၊ အိမ္သာတက္လွ်င္ အခ်ိန္ၾကာတတ္သူ၊ ကိုယ္လက္လွူပ္ရွားမွူ အားကစားနည္းသူ ဆိုရင္ေတာ႔ ...
မိတ္ေဆြမွာ လိပ္ေခါင္းေရာဂါျဖစ္နုိင္ေျခ ရာႏွူန္းျပည္႔ရွိေနပါျပီ။

မိတ္ေဆြရဲ႕ ဘဝ ေနထိုင္စားေသာက္မွူပံုစံကို မေျပာင္းဘူးဆိုရင္ေတာ႔ ...
မၾကာခင္ လိပ္ေခါင္းေရာဂါ ျဖစ္ပါေတာ႔မယ္...
မိတ္ေဆြ ဒါေတြကို သင္သိပါရဲ႕လား ...

Sunday, 18 December 2011

ေရေသာက္ျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူး

သင္ တစ္ရက္ကို ေရ ဘယ္ေလာက္ေသာက္လဲ စဥ္းစားၾကည္႔ပါဦး။  ဥပမာ၊ တစ္ရက္ကို ပ်မ္းမွ် ေရ ၆ပုလင္းခန္႔ ေသာက္တယ္ပဲ ထားပါေတာ႔။ တစ္ရက္ကို ၁ဂါလန္။ တစ္လကုိ ေရ ဂါလန္ ၃၀၊ တစ္ႏွစ္ဆိုရင္ ၃၆၅ဂါလန္၊  စဥ္းစားၾကည္႔ပါ။ ခႏၶာကိုယ္ကို ေပးလိုက္တဲ႔ ေရပမာဏ အလြန္မ်ားပါတယ္။ ဘာ႔ေၾကာင္႔ အဲဒီေလာက္ ေသာက္ေနရတာလဲလို႔ ေမးလို႔   ေရဆာလို႔ ေသာက္ေနရတာဆိုရင္ေတာ႔ မိတ္ေဆြရဲ႕ က်န္းမာေရးဗဟုသုတ အေတာ္နဲရာ  ေရာက္ေနျပီ။
လူ႔ခႏၶာကိုယ္မွာ ေရရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ပံုေတြကေတာ႔ အံမခန္းပါပဲ။ လူ႔ခႏၶာကိုယ္က   ေရကို  ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္  အသံုးခ်ဖို႔ လူတစ္ေယာက္က တစ္ရက္ကို ေရပမာဏ ဘယ္ေလာက္  ေသာက္ရမလဲဆိုတာကိုေတာ႔  အျငင္းပြားဆဲပါပဲ။  ဒါေပမယ္႔ အေျဖက ရွင္းရွင္းေလးပါပဲ။  ကိုယ္႔ခႏၶာကိုယ္အေၾကာင္း ကိုယ္ အသိဆံုးပါပဲ။ အဓိကအားျဖင္႔  ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕  ေရလိုအပ္ခ်က္က ေအာက္ပါ အခ်က္ေတြ  အေပၚမွာ မူတည္ေနပါတယ္။
၁။ ခႏၶာကိုယ္ လွူပ္ရွားမွူ
၂။ အရပ္ေဒသ
၃။ က်န္းမာေရး အေျခအေန

ကိုယ္လက္လွူပ္ရွားမွူမ်ားတဲ႔အခါ၊  ကာယေလ႔က်င္႔ခန္း လုပ္ထားတဲ႔ အခါေတြမွာ ေရမ်ားမ်ားလိုပါတယ္။ ပူျပင္းတဲ႔ အရပ္ေဒသေတြမွာ ေရမ်ားမ်ား ေသာက္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေတြကို အားလံုးသိၾကျပီးသားပါ။ ေနာက္ျပီး ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေရပမာဏ လိုအပ္ခ်က္က မိမိရဲ႕ က်န္းမာေရး အေျခအေနနဲ႔လည္း ဆက္စပ္မွူ  ရွိေနပါေသးတယ္။

ေသာက္သံုးလိုက္တဲ႔ ေရက ခႏၶာကိုယ္မွာ ဘာအလုပ္ေတြ လုပ္တာလဲ ...
ဒါကိုေတာ႔ လူတိုင္း သတိထားမိၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ လူတစ္ေယာက္ဟာ အစာမစားဘဲ တစ္လေလာက္  ေနနုိင္ေပမယ္႔၊ ေရမေသာက္ဘဲနဲ႔ေတာ႔ ၃ရက္ထက္ပိုျပီး အသက္မရွင္နုိင္ပါဘူး။

ေရရဲ႕ အဓိက လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကေတာ႔ ...
၁။ ဝမ္းမခ်ဳပ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးတယ္၊
၂။ အညစ္အေၾကးေတြကို ေပ်ာ္ဝင္ေစျပီး ဆီးမွ   တစ္ဆင္႔ စြန္႔ထုတ္ေပးတယ္၊
၃။ ခႏၶာကိုယ္မွာ ရွိတဲ႔ အရိုးအဆက္ေတြမွာ ေခ်ာဆီအျဖစ္  ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္၊
၄။ ခႏၶာကုိယ္ အပူခ်ိန္ကို မွ်တေစတယ္၊
၅။ တစ္သွ်ဴးနဲ႔ ဆဲလ္ေတြကို စိုစြတ္ျပီး ရွင္သန္ေနေစတယ္၊
၆။ အာဟာရနဲ႔ ေအာက္ဆီဂ်င္ကို တစ္သွ်ဴးနဲ႔ ဆဲလ္ေတြဆီကို ပို႔ေပးတယ္၊
ရ။ မ်က္ၾကည္လႊာ၊ အာခံတြင္း၊ ႏွေခါင္း စသည္တို႔ကို စိုစြတ္ေနေစတယ္။

မိမိေသာက္လုိက္တဲ႔ ေရက ဒါေတြကို လုပ္ေဆာင္ေနနုိင္ရပါမယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ မိမိေသာက္သံုးလိုက္တဲ႔ေရက သန္႔ရွင္းဖို႔ အထူးလိုအပ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ႔ အားလံုးသိၾကမွာပါ။ ၾကားဖူးတဲ႔ စကားေလးတစ္ခြန္း  ရွိပါတယ္။ ေရဆာတယ္လို႔ မိမိကိုယ္မိမိ ခံစားမိတဲ႔ အခ်ိန္မွာ အဲဒါ ခႏၶာကိုယ္ကို ေရေပးဖို႔ရာ   ေနာက္က်ေနပါျပီတဲ႔။ ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။ ေရဆာျပီလို႔ ခံစားမိတဲ႔ အခ်ိန္မွာ အာေခါင္ေတြေျခာက္ေနျပီ၊ ေမာပန္းႏြမ္းလ်ေနျပီ။ မိမိေသာက္လိုက္တဲ႔ ေရက ခႏၶာကိုယ္ တစ္ခုလံုးကိုေရာက္ဖုိ႔၊ ျပန္လည္း ျဖန္႔ေဝဖို႔ အခ်ိန္ယူရဦးမွာမို႔  ဆာလို႔ ေသာက္လိုက္တဲ႔ အခ်ိန္မွာ  ေနာက္က်ေနျပီလို႔ ဆိုတာလည္း ျဖစ္နုိင္ပါတယ္။
ဘယ္လိုေၾကာင္႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ခႏၶာကိုယ္ကေရဓာတ္ဆံုးရွုံုးသြားတဲ႔အတြက္   ထပ္မံျဖည္႔ဆည္းေပးရပါမယ္။ လူအမ်ားစုက ေရဆာရင္ ေကာ္ဖီ၊ လဖက္ရည္၊ကိုကာကိုလာ၊ ဘီယာ စသည္တို႔နဲ႔ အစားထုိးတတ္ပါတယ္။ ဒီအရည္ေတြက  ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေရလိုအပ္ခ်က္ကို ပိုမိုေစတယ္ဆိုတာကိုေတာ႔  မသိၾကပါဘူး။ အထူးသျဖင္႔ ေခြ်းထြက္မ်ားတဲ႔ ေလ႔ကာယ ေလ႔က်င္႔ခန္း လုပ္ျပီးခ်ိန္၊ ဖ်ားေနခ်ိန္၊ အထက္လန္အေအာက္ေလွ်ာ (ဝမ္းသြားျခင္း၊ေအာ႔အန္ျခင္း)ျဖစ္ေနခ်ိန္တြင္ ခႏၶာကိုယ္မွ ေရဓာတ္မ်ားစြာ  လိုအပ္သည္။

ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ျဖစ္တဲ႔  "ေလ"ျပီးရင္၊  "ေရ"ဟာ ဒုတိယ အေရးအၾကီးဆံုးပါ၊ ဘာ႔ေၾကာင္႔လဲဆိုေတာ႔  လူ႔ခႏၶာကိုယ္မွာ ေရ ၆၆% ပါဝင္ပါတယ္။ ၾကြက္သားေတြမွာ ေရ ၇၅%ပါဝင္တယ္။ လူ႔ဦးေႏွာက္ရဲ႕ ၇၈% ကလည္း ေရေတြပါပဲ။ ေနာက္ဆံုးေတာ႔ ကြ်ႏုိပ္တုိ႔ ခႏၶာကိုယ္ဟာ ေရျမွုဳပ္ တစ္ခုလိုပါပဲ။ အားလံုး  ေရေတြခ်ည္းပါပဲ။


 ဒါေၾကာင္႔ ခႏၶာကိုယ္ရဲ႕ ေရလိုအပ္ခ်က္ကို စနစ္တက် ျဖည္႔ဆည္းေပးျခင္းျဖင္႔ ရနုိင္တဲ႔  ေရရဲ႕အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ေဖၚျပရမယ္ဆိုရင္ေတာ႔ ေအာက္ပါ အတုိင္းပါပဲ။
၁။ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကို ေလွ်ာ႔က်ေစတယ္၊
၂။ အဆီကို ေလာင္ၾကြမ္းေစျပီး ၾကြက္သားေတြကိုျဖစ္ေစတယ္၊
၃။ အေရျပားကို နုပ်ိဳလန္ဆန္းေစတယ္၊
၄။  အရိုးအဆစ္နဲ႔ ၾကြက္သားေတြ နာက်င္မွူကို သက္သာေစတယ္၊
၅။  ခႏၶာကိုယ္က မလိုအပ္တဲ႔ အဆိပ္ေတာက္ေတြကို ဖယ္ရွားေပးတယ္၊
၆။ လူကို တက္ၾကြလန္းဆန္း ေနေစတယ္၊
၇။ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ပြားနွန္းကို ေလ်ာ႔က်ေစတယ္၊
၈။ အစာေျခစနစ္ကိုေထာက္ပံ႔ျပီး ဝမ္းသြားရ လြယ္ကူေစတယ္၊
၉။ ေခါင္းကိုက္ျခင္းနွင္႔ မူးေဝျခင္းကို သက္သာေစတယ္၊
၁၀။ ေရာဂါကူးစက္ျခင္းနွင္႔ ျဖစ္ပြားႏွုန္းကို ေလ်ာ႔က်ေစတယ္။  

အဓိက ကေတာ႔ ေရေသာက္မနည္းဖို႔နဲ႔ ေရေသာက္ ေနာက္မက်ဖို႔ပါပဲ။ ဒါဆိုရင္ အခုေဖၚျပတဲ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြအားလံုး  ရပါျပီ။

Friday, 16 December 2011

ဖိုင္ဘာ (ခ်ည္မွ်င္ ဓာတ္)

ဖိုင္ဘာ (ခ်ည္မွ်င္ ဓာတ္) ဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ မျဖစ္မေန လိုအပ္ပါတယ္။ ဖိုင္ဘာမွာ Soluble Fibre နဲ႔ Insoluble Fibre ဆိုျပီး နွစ္မ်ဳိးရွိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေန႔ကို ဖိုင္ဘာ ၂၀ ဂရမ္ကေန ၃၅ ဂရမ္အထိ ေန႔စဥ္ စားသံုးဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။

Soluble Fibre က ေရကို စုပ္သုိေလွာင္ထားနုိင္ျပီး  အစားေျခဖို႔ အေထာက္အပံ႕ေပးတယ္၊ ဝမး္ကို ေပ်ာ႔ေစတယ္၊ ဝမ္းသြားရ လြယ္ကူေစတယ္။

Insoluble Fibre က ေရကို သိုေလွာင္မထားနိုင္ေပမယ္႔  အစားေျခလမ္းေၾကာင္း သန္႔ရွင္းေစပါတယ္။   ဝမ္းခ်ဳပ္ျခင္းကို ကာကြယ္ေပးျပီး၊ ဝမး္ကို ပံုမွန္သြာေစပါတယ္။ မစင္(အီးတံုး)ကို ၾကီးေစျပီး ဝမး္ခ်ဳပ္ျခင္းကို ကာကြယ္တာပါ။

Soluble Fiber and Insoluble Fiber Foods List With Fiber Grams (g)





ဒီဇယားကို ၾကည္႔ျပီး မိမိစားသံုးေနတဲ႔ အစာကို သတိျပဳျပီး တစ္ေန႔တာအတြက္ လံုေလာက္တဲ႔ ဖိုင္ဘာပမာဏ ရမရ စိစစ္စားသံုးသင္႔ပါတယ္။